Tantra
Tantra er en gammel Indisk lære, og betyder b.la. “at væve”. Det har det ene formål at søge mod en højere bevidsthed gennem meditationer, yoga m.v. Dertil anderkendes hele kroppen, dens følelser og energier. Både traditionelt og i moderne tid er begrebet desuden blevet brugt om spirituelle praksisser, der forener seksualitet og spiritualitet.

Behandlingen
Tantramassage er en nyere opfindelse. Det står ikke beskrevet i nogle af de overleveringer, der kommer fra gammel tid.

Massagen bruges i dag til både velvære, traumebehandling og som katalysator til selvudvikling.

Medlemmer af DTMB arbejder med tantramassage som et terapeutisk redskab. Massøren guider og vejleder modtageren gennem forudgående samtale, hvor modtageren bliver informeret om massagens forløb og indhold. Under massagen tages der altid hensyn til forud aftalte grænser og ønsker for massagen. Hos DTMB opererer medlemmerne under et etisk regelsæt, som sætter rammerne for en tantramassage.

På hjemmesiden findes en kort beskrivelse af medlemmerne samt link til de enkeltes hjemmesider.